Veel gestelde vragen – B2B

Mijn artikel doet het niet bij ontvangst, wat moet ik doen?

Alle goederen worden geleverd met 100% opgeladen batterijen.Omdat veel van onze artikelen op batterijen werken, kan het zijn dat wij onze batterijen hebben afgeschermd met een beschermstripje, deze beschermt de batterijen tegen leeglopen tijdens transport. Controleer of je deze strip voor gebruik van het product hebt verwijderd.

Bij de usb-oplaadbare batterijen kan het zijn dat deze een schuifknopje bevatten op de zijkant van de batterij (art. 19100) of een stekkertje die eerst gekoppeld moet worden (art. 18100 & 21200), deze beschermen de batterijen tegen leeglopen tijdens transport. Controleer of het schuifknopje die goede kant op staat en/of het stekkertje op de juiste manier is aangesloten.

Mocht het probleem niet zijn verholpen en heeft u geprobeerd het artikel op te laden met de bijgeleverde usb-kabel, neem dan contact op met onze klantenservice (kijk in de navigatie onder B2B voor de juiste klantenservice voor jouw land).

Kan ik mijn artikelen ruilen voor andere producten?

Uiteraard helpt Bee Safe jou als ondernemer om de omloopsnelheden te verhogen in de winkels. Het kan uiteraard altijd een keer voorkomen dat jouw verwachtingen hoger lagen dan die van de consument. Ruilen is daarom soms mogelijk. Wel hebben wij een aantal voorwaarden en richtlijnen hieraan gesteld om verwarring of teleurstellingen te voorkomen:

  1. Neem altijd eerst contact op met ons om de situatie te bespreken en toe te lichten (niet aangekondigde pakketten worden retour gestuurd).
  2. Alleen onbeschadigde artikelen en verpakkingen worden geaccepteerd.
  3. De verpakking moet vrij zijn van zelf aangebrachte stickers, (voor het verwijderen van stickers in ons magazijn rekenen wij € 1,- per verpakking).
  4. Vergeet geen pakbon mee te sturen met de inhoud van het retourpakket en de naam van je bedrijf.
  5. Je dient de retourzending zelf te organiseren en bekostigen.
  6. Adres: Bee Safe BV, t.a.v. RETOUREN, Fabrieksweg 6a, 7451 PT Holten.
  7. Als wij je retourzending hebben verwerkt (dit is meestal binnen 10 werkdagen) ontvang je een credit nota voor deze zending.
  8. Via de webshop kun je in de tussentijd een nieuwe bestelling plaatsen.
  9. Credit nota’s kunnen alleen met nieuwe bestellingen worden verrekend en worden niet uitgekeerd naar de klant.
Kan ik tijdelijke voorraad krijgen voor een evenement?

Uiteraard ondersteund Bee Safe jou om de verkopen te verhogen bijvoorbeeld tijdens een evenement of speciale verkoop avond voor jou klanten. De inschattingen kunnen soms lastig zijn en je wilt niet misgrijpen en nee hoeven te verkopen. Wel hebben wij een aantal voorwaarden en richtlijnen opgesteld om verwarring of teleurstellingen te voorkomen:

  1. Neem altijd eerst contact op met ons om de situatie te bespreken en toe te lichten.
  2. Via de webshop kan vervolgens de bestelling worden geplaatst.
  3. Bij het vakje opmerkingen graag het volgende vermelden:‘’inkopen voor speciaal evenement’’.
  4. Wij zullen uw betalingstermijn verlengen van 14 dagen naar 30 dagen.
  5. Wij versturen uw bestelling op onze kosten mits het inkoopbedrag boven de € 150,- ligt.
  6. Nadat uw evenement is afgerond stuurt u z.s.m. de goederen die overbodig zijn retour. (let op: 3 dagen verzending + max 10 dagen verwerken retourzending = 30 dagen betalingstermijn van aankoop).
  7. Alleen onbeschadigde artikelen en verpakkingen worden geaccepteerd.
  8. De verpakking moet vrij zijn van zelf aangebrachte stickers (voor het verwijderen van stickers in ons magazijn rekenen wij € 1,- per verpakking).
  9. Vergeet geen pakbon mee te sturen met de inhoud van pakket, en de naam van je bedrijf.
  10. Je dient de retourzending zelf te organiseren en bekostigen.
  11. Adres: Bee Safe BV, t.a.v. RETOUREN, Fabrieksweg 6a, 7451 PT Holten.
  12. Als wij je retourzending hebben verwerkt (meestal binnen 10 werkdagen) ontvang je een credit nota voor deze retour zending.
  13. Credit nota’s kunnen alleen met nieuwe bestellingen worden verrekend en worden niet uitgekeerd naar de klant.
  14. Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig retour sturen van de goederen zodat deze verrekend kunnen worden met de originele factuur.
Hoe kom ik in contact met Bee Safe?

Wij zijn te bereiken tijdens kantooruren via de telefoon. Hiernaast kun je ons uiteraard 24-7 per e-mail bereiken. Heb je een vraag, twijfel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice (kijk in de navigatie onder B2B voor de juiste klantenservice voor jouw land). Heb je een dringende vraag die niet tot de volgende dag kan wachten, dan kun je met je telefoon via onze site de whatsapp-functie gebruiken.

Kan ik de retouren ook afgeven bij jullie kantoor?

Jazeker! Wij zijn er tijdens kantooruren. Zorg wel dat er een pakbon in de doos zit met daarop de naam van het bedrijf, zodat je pakketje niet verdwaald in ons magazijn.

Ik heb een fout of beschadigd artikel ontvangen, wat moet ik doen?

Wij vinden het vervelend dat je zending niet naar wens is ingepakt door ons, of dat de transporteur tijdens de reis je pakket heeft beschadigd. Je kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice (kijk in de navigatie onder B2B voor de juiste klantenservice voor jouw land).

Bij beschadigde zendingen door toedoen van transport, kunt je het beste direct een foto maken van de doos en een foto van het verzendlabel op de doos, wij zullen hiernaar vragen.

Hoe werkt een creditnota?

Als u een creditnota heeft ontvangen van ons, kunt u het deze het beste verrekenen met een openstaande factuur. Vermeld als betalingsopmerking de factuurnummers van beide facturen. Heb je hierover vragen dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Wat is het betalingstermijn

Bee Safe hanteert 14 dagen betalingstermijn na aankoopdatum. Ben je ingelogd als nieuwe dealer? Dan vragen wij bij de eerste bestelling deze vooraf te betalen. Dit zullen wij duidelijk op de factuur zetten en vermelden in de mail.

Kan ik direct betalen in de webshop?

Nee deze functie hebben wij niet, wij vertrouwen erop dat onze dealers zelf zorgdragen voor betalingen van facturen binnen de gestelde betalingstermijn.

Maakt Bee Safe gebruik van cookies?

Ja, in een aantal gevallen maken wij gebruik van cookies om de gebruikservaringen te verbeteren. Lees hierover meer in onze Privacy Policy.

Zijn artikelen van Bee Safe duurzaam?

De Bee staat voor de bij in het Engels geschreven, en de bij is de natuur. Want zonder bijen is er geen leven op aarde. Wij doen ons best om als leverancier ook ons steentje bij te dragen aan een duurzame wereld.

Zo bieden wij 100% natuurlijke en eerlijke honing aan. Met elke verkochte pot honing kan de leverancier van de honing één m2 natuur verwerven en daar zorg voor dragen.

Daarnaast werken 90% van onze producten op usb oplaadbare batterijen, op deze manier gaan wij batterijen dumping in de natuur tegen. Op onze verpakkingen kun u vinden hoe deze oplaadbare batterijen gesorteerd en gerecycled moeten worden.

Bee Safe – Go Green!

Waarom verkopen jullie honing?

De Bee in Bee Safe staat voor de, in het Engels geschreven, bij in de natuur. Zonder bijen is er geen leven op aarde. Wij zetten ons als leverancier in, bij te dragen aan een schoner milieu. Daarom bieden wij 100% natuurlijke en eerlijke honing aan van het merk Bijenbaas.

De honing van Bijenbaas is duurzaam en verantwoord, zonder poespas. Vanuit de bijenraat gaat de honing direct het potje in. Honing zoals hij bedoeld is. Lekker en gezond voor thuis en goed voor de bijen en voor de natuur: voor elke verkochte pot honing vanBijenbaas verwervenzij een vierkante meter natuur.

Achtergrond Bijenbaas:
Het gaat slecht met de bij. En als het slecht gaat met de bij, gaat het slecht met de mens. Zonder de bestuiving door bijen, hebben wij als mens een stuk minder te eten. Zonder bijen geen groenten, geen fruit, geen kleding (katoen), geen veevoer (soja, alfalfa), geen noten, geen sierbloemen, en geen biobrandstoffen.

Bijenbaas is een Social Enterprise. Hun doel is bij te dragen aan duurzame ontwikkeling. Samen met andere bedrijven en overheden zetten zij zich in voor “prosperity for people and the planet”. Verschillende van de door de Verenigde Naties gedefinieerde Sustainable Development Goals (SDG’s) passen precies bij waar zij voor staan:

  • Het bevorderen van Biodiversiteit;
  • Actie om klimaatverandering tegen te gaan;
  • Verantwoorde productie en consumptie;
  • Het bestrijden van armoede.

Er zit geen verdien model op dit product, wel kunt u ook een steentje bijdragen aan een beter milieu door het klanten aan te bieden in de winkels. Iedere verkochte pot is 1m2 natuur werving door bijenbaas. We hebben leuke flyers die u mee kunt bestellen in de webshop.

Bee Safe – Go Green!

Hoe ontvang ik mijn factuur?

U ontvangt de factuur uitsluitend per mail, om ook op deze manier duurzaam te kunnen ondernemen. U ontvangt zowel een pdf als een xlm bestand voor het eventueel automatisch inlezen van facturen.

Hoe werkt een ‘dropped shipment’?

Heeft u een artikel niet op voorraad en wilt u de klant toch voorzien? Dan kunt u bij het afronden van de bestelling kiezen voor een dropped shipment, dit werkt als volgt:

  1. Je logt je in bij de B2B webshop.
  2. Je vult het winkelwagentje met goederen alleen voor deze klant.
  3. Ga naar de winkelmand, en past het aflever adres aan met de gegevens van de klant.
  4. Bij het afronden van de bestelling kunt u kiezen voor directe levering of dropped shipment.
  5. Je vinkt ‘dropped shipment’ aan.Hier verschijnen de extraservice kosten in beeld. De extra kosten bedragen €4,95. + €9,95 verzendkosten (bij bestellingen onder de € 250,- excl. Btw).
  6. Je bevestigt de bestelling en vervolgens krijg je een e-mail ter bevestiging.
  7. De klant rekent af bij u in de winkel en krijgt zijn aankopen binnen 2 werkdagen thuisbezorgd (Side note: de levertijd is mede afhankelijk van de drukte bij ons almede bij de transporteur. Voornamelijk rondom feest- en actiedagen kan drukte soms leiden tot langere levertijden).
Kan ik mijn factuur nogmaals ontvangen?

Ja dat kan, stuur hiervoor een mail naar info@bee-safe.nl. Wij zullen deze dan binnen 3 werkdagen mailen vanuit ons systeem.

Waar kan ik afbeeldingen downloaden?

Als je ingelogd bent, vind je onder de knop ‘downloads’ onder het “mijn account” menu al het beeldmateriaal en beschikbare video’s.

Ik bestel altijd hetzelfde is er een snellere manier om mijn aankopen te herhalen?

Jazeker! Als je ingelogd bent kun je in je account kijken bij bestellingen, hier vindt u bij elke bestelling een button om deze bestelling te herhalen, uw winkelmandje zal automatisch worden gevuld.

Wat zijn mijn inkoopprijzen?

Als je ingelogd bent worden altijd de inkoopprijzen weergegeven in de webshop. What you see is what you get. Eenvoudiger kan bijna niet!

Mag ik de goederen van Bee Safe aanbieden in mijn webshop?

Uiteraard! Onder de button downloads tref je alle informatie aan die je nodig bent voor een vlotte inrichting van Bee Safe producten in webshops.

De gouden regel is wel dat in het verkoop seizoen via webshops max. 10% goedkoper aangeboden mag worden i.v.m. fysieke winkelprijzen. Let op! Wij verbieden het onze klanten om via een ‘derden platform’ Bee Safe producten aan te bieden. Denk hierbij aan Bol.com of Amazon. Zo kunnen we de prijzen onder controle houden.

Kan ik mijn pakket traceren?

Ja, dat kan! Bij het afronden van iedere bestelling in het systeem ontvangt u een mail van onze vervoerder met een track and-trace code.

Help, mijn pakket is zoekgeraakt!

Wij kiezen zorgvuldig onze transport partners voor een snelle en soepele verzending. Ondanks dit kan het soms gebeuren dat een pakket zoekraakt bij onze transporteur. U kunt hierover altijd contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen hierop een onderzoek starten bij onze transporteur. Wij zullen nauw contact hebben met onze klanten om dit op te lossen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Zo lang uw bestelling niet is vertrokken uit ons magazijn kunt u deze annuleren. Neem hiervoor snel contact op met onze klantenservice (kijk in de navigatie onder B2B voor de juiste klantenservice voor jouw land). Mocht uw pakket reeds zijn vertrokken, dient u op eigen kosten het pakket retour te sturen naar ons magazijn.

Kan ik mijn bestelling bij jullie magazijn ophalen?

Zeker!De koffie staat tijdens kantooruren klaar!

Ik heb een fout gemaakt in mijn bestelling, hoe kan ik dit aanpassen?

Wij adviseren in dat geval je zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice (kijk in de navigatie onder B2B voor de juiste klantenservice voor jouw land) om samen te kijken hoe we je bestelling kunnen aanpassen.

Hoe kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Als je ingelogd bent kun je in je account kijken bij de button ‘gegevens’. Hier kun je het wachtwoord resetten. Je emailadres is je inlognaam en deze kunnen we helaas niet wijzigen. Hiervoor zul je een nieuwe account aan moeten maken.

Waar vind ik het laatste nieuws over Bee Safe?

Als je ingelogd bent kun je in je account kijken bij de button ‘nieuw’. Hier vind je alle informatie welke voor jou als dealer van belang kan zijn. Denk aan informatie over levertijden, maar ook aan tips voor hogere doorloopsnelheden en nog veel meer.

Wie is Bee Safe?

Op de pagina over ons op onze website kun je er alles over lezen!

Waar vind ik de Algemene voorwaarden?

Je vindt de Algemene Voorwaarden onder aan elke pagina. Om de Algemene Voorwaarden direct te downloaden, klik hier.

Ik heb onderdelen nodig, waar kan ik deze bestellen?

In onze webshop tref je ook reserveonderdelen aan, mocht je artikel defect geleverd zijn, meld dit dan direct na de levering via onze klantenservice (kijk in de navigatie onder B2B voor de juiste klantenservice voor jouw land).

Hebben jullie ook promo materialen om verkoop te bevorderen?

In onze webshop treft je flyers aan voor de verkoop aan clubs of verenigingen, je kunt deze zelf voorzien van je winkel sticker of stempel. Zo kun je snel en eenvoudig grotere bestellingen opnemen.

Hiernaast hebben wij displays in bruikleen, deze worden uitsluitend meegeleverd met (pre-)orders op bestelling. Folders worden meegeleverd met de eerste bestelling of met pre-orders. Wil je meer folders bestellen? Dit kan via onze webshop (max 3 per klant).

Wat moet ik met klachten doen?

De wettelijke garantie is van toepassing op al onze producten. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan de verwachtingen die jij als dealer of consument er in alle redelijkheid van hebt. Hiernaast heb je in ieder geval 1 jaar fabrieksgarantie, gerekend vanaf de aankoopdatum, op vertoon van je aankoopbewijs.

Allereerst verwachten wij dat onze dealers samen met hun klanten kijken naar een passende oplossing. De volgende punten zijn hierbij van belang:

  1. Wat is de aard van klacht? Is dit een technisch mankement of een beschadiging?
  2. Heeft de klant de originele aankoop bon of kun je deze opzoeken voor de klant in het kassa systeem? (Bee Safe biedt 1 jaar fabrieksgarantie, gerekend vanaf de aankoopdatum en op vertoon van een aankoopbewijs).
  3. Hoe kan de klacht zijn ontstaan? Is dit door normaal gebruik ontstaan of door een incident/ verkeerd gebruik(de klant dient zorgvuldig met het product om te gaan, anders vervalt de wettelijke garantie).
  4. Is de klacht op te lossen met reserveonderdelen uit onze webshop?
  5. Heeft de klant gelijk en kun je het product niet ter plekke repareren, bel dan onze klantenservice en bestel de reserveonderdelen.Op deze manier kun je de klacht zoveel mogelijk en zo snel mogelijk zelf oplossen. Wij sturen de onderdelen binnen 2 werkdagen op.
  6. Heeft de klant gelijk en valt het product niet meer te repareren, geef de klant dan een nieuw artikel mee. Het defecte artikel kunt u retourneren naar ons via het retourproces (zie stap 7).
  7. Kiest u voor stap 6?Dan dient u de originele aankoop bon aan het apparaat te bevestigen en in korte bewoording op de achterzijde van de bon te vermelden wat de klacht is, bijvoorbeeld “led stuk”. U stuurt dit nog niet direct op, zie stap 8!
  8. U bewaart de klacht tot de maand april, dan ontvangt u een mail van ons dat de verzamelende retouren kunnen worden ingezonden. Via de site is er dan een speciale tijdelijk pagina opengesteld waar je de retouren eenvoudig kunt aanmelden en inzenden. U ontvangt een credit nota voor de behandelde retouren. Let op: als er geen aanwezige geldige aankoop bon is bijgesloten, dan vervalt de garantie en word de retourzending afgewezen voor dit product.
Worden de artikelen van Bee Safe getest op kwaliteit?

Onze kwaliteitsinkoopafdeling werken met QAS-sheets voor elke inkoop en voor ieder product dat wij laten produceren. Quality Assessment System (QAS) is een systeem waarbij alle kwaliteitseisen en stappen worden doorlopen, zodat we voor een NOOS-product altijd dezelfde kwaliteit kunnen waarborgen. Daarnaast certificeren wij al onze daarvoor benodigde producten met een Europees CE label/certificaat. Bij binnenkomst van onze goederen controleren wij steekproefsgewijs nogmaals deze kwaliteitseisen zorgvuldig.

Kan ik op de hoogte worden gehouden van de voorraadstatus als een artikel weer voorradig is?

Jazeker, als je ingelogd bent op onze B2B webshop kun je bij ieder (uitverkocht) artikel de knop “houd mij op de hoogte’’ aanklikken. Je krijgt dan vanzelf een mail als het artikel weer voorradig is.

Hoe kan ik zien hoeveel er actueel op voorraad is?

Omdat wij in 13 landen verkopen is het lastig om exacte actuele voorraden weer te geven in onze webshop. Als wij een ingestelde ondergrens hebben bereikt zullen we deze actief weergeven in onze webshop. Bij het vullen van het winkelmandje kan deze bijvoorbeeld aangeven dat u maximaal 25 stuks kunt bestellen. Dit betekent dat er in ons webshopsysteem 25 ter beschikking zijn, maar het kan gebeuren dat er via een ander verkoopkanaal net 10 zijn verkocht. Deze verkoopkanalen synchroniseren elke 3 uur met elkaar. U krijgt geleverd wat wij voorradig hebben. Wij kijken tevens naar de tijdstippen van de geplaatste bestellingen. Uiteraard gaan we u in dit geval bellen om te vragen of u ze in back order wilt zetten zodat u ze automatisch geleverd krijgt zodra er weer voorradig zijn.

Kan ik bestellingen die niet op voorraad zijn in backorder zetten?

Jazeker! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice (kijk in de navigatie onder B2B voor de juiste klantenservice voor jouw land) en uw backorder wordt verzorgd. Zodra de goederen weer voorradig zijn worden deze automatisch uitgeleverd.

Kan ik bestellingen doorgeven via de telefoon?

Nee, hier zijn wij van afgestapt omdat de collectie te groot is geworden en telefonisch niet altijd duidelijk was wat er precies werd bedoeld. Dit zorgde soms voor verkeerde leveringen. Bijvoorbeeld:“Doet u maar 6 van die gele vestjes met lampjes erin’’. Hier hebben wij er meerdere van.

Ik ben voor het eerst in de webshop, hoe werkt het?

Welkom in onze nieuwe webshop. Onder ‘accountgegevens’ rechtsboven vind je alle informatie over je account en Bee Safe nieuws.

Bestellen is bij ons heel eenvoudig en uitsluitend voor dealers

De eerste stap is inloggen: je moet ingelogd zijn om het winkelwagentje te kunnen vullen. Nadat je bent ingelogd kun je een bestelling in het winkelwagentje plaatsen. Als je uit gewinkeld bent, gaat je door naar afrekenen. Hier krijgt je een duidelijk overzicht van de inhoud van het winkelwagentje, deze kunt je eventueel nog aanpassen.

Vervolgens kun je het factuuradres invullen en eventueel kiezen voor een afwijkend afleveradres. Wil je gebruik maken van een dropshipment rechtstreeks naar de klant, dan kun je deze optie selecteren bij het afrekenen. Deze dropshipment optie kan alleen worden toegepast op adressen binnen Nederland. De extra kosten bedragen €4,95. + €6,95 verzendkosten (bij bestellingen onder de €150,- excl. Btw).

Als je bestelling is geplaatst, ontvang je per mail een bevestiging van je aankopen.

Verzending gaat bij ons lekker vlot
We gaan direct voor je aan de slag en verzamelen de bestelling in ons magazijn. Het pakket wordt gratis verzonden als het aankoopbedrag minimaal €150,- (excl. Btw) bedraagt. Is het aankoopbedrag lager dan €150,-? Dan berekenen wij een vast verzendtarief van €6,95 (excl. Btw).

Zit je winkel gevestigd in het buitenland (België, Luxemburg of Duitsland)? Dan bedragen de verzendkosten bij een aankoopbedrag onder de €150,- (excl. Btw) €9,95. Aankopen boven de €150,- (excl. Btw) verzenden wij altijd gratis.

Levering
Onze levertijd bedraagt gemiddeld 1 á 2 werkdagen binnen Nederland. Rondom de feestdagen hebben wij altijd top drukte in ons magazijn en kan het soms een dagje langer duren. Daarnaast zijn wij uiteraard mede afhankelijk van de drukte bij de transporteurs, voornamelijk rond feest en/of actiedagen kan dit in sommige gevallen leiden tot een langere levertijd.

Mocht je niet tevreden zijn over onze producten, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij denken graag met je mee en zoeken samen naar een passende oplossing.

Betaling
Wij hanteren 14 dagen betalingstermijn na het versturen van de goederen. Ben je een nieuwe klant dan vragen we de eerste factuur vooraf te betalen en ons een betalingsbewijs te mailen naar administratie@bee-safe.nl(houd er wel rekening mee dat je eerste bestelling 1 dag extra nodig heeft door deze handeling).

Hoe werkt een kortingscode?

Omdat we onze dealers koesteren geven we soms graag een cadeautje aan onze dealers en werken we bijvoorbeeld met kortingscodes. Deze kun je invoeren bij het afronden van je bestelling. De korting wordt dan automatisch berekend over het aankoopbedrag. Werkt een code niet? Neem dan contact op met onze klantenservice (kijk in de navigatie onder B2B voor de juiste klantenservice voor jouw land).

Kunnen jullie producten bedrukken of custom made verpakken?

Wij staan zeker voor Custom Branding open, wel zitten er wat voorwaarden en eventuele kosten aan verbonden. Ons verkoop team kan je hierover alles uitleggen, stuur een mail naar sales@bee-safe.nl of bel met onze klantenservice zodat zij jou met de juiste persoon in contact kunnen brengen.

Ik heb een klacht, waar kan ik deze kwijt?

Klachten dienen schriftelijk via de mail ingediend te worden, u kunt deze sturen naar info@bee-safe.nl. Verbeterpunten over onze dienstverlening ontvangen wij graag, wij reageren hier altijd binnen 3 werkdagen op.